måndag 29 oktober 2012

Elite gymnastics is like, the navy seals, only harder. There are like 2000 navy seals, there are only like, 200 elite gymnasts. Guess that's because there's kids who's rather have a life than spend 6 hours a day training tricks that could kill you.






































Såg filmen Stick it härom dagen, hittade den på någon hipster-lista på imdb och jag hade inte så höga förväntningar eftersom den är från 2006 men den var faktiskt riktigt bra! Hon som har huvudrollen ser ut som Kristin Stewart men jag vande mig efter ett tag, den andra huvudpersonen spelar en karaktär i Glee vilket kändes också konstigt.

Nu ska jag berätta om vad filmen handlar om: det är en tjej som är supercool ganster men gör ett brott så att hon måste sitta i fängelse men hennes pappa ordnar så att hon slipper det om hon åker till en gymnastikskola för att hårdträna(hon har varit gymnast innan). Där är tjejerna(fast mest mammorna helt galna och tränare är lite speciell men trevlig. I filmen så tränar de supermycket och gör upprop mot domarna, den är också väldigt fin filmad och jag älskar hur de har slagit ihop med flera personer samtidigt som gör olika hopp. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar