tisdag 20 november 2012

höstböcker som du inte får missa.

Här är lite böcker som jag håller på att läsa eller har läst ut den senaste månaden. 
The Power of Six av Pittacus Lore. Uppföljaren av I am number Four, detta är en fantasi bok där nio människor med magiska krafter blir eller har blivit jagade av onda män. När de nio var unga åkte de med rymdskepp till jorden från deras planet Lorien och nu blir de jagade, saken är den att de måste dödas i en speciell ordning och därför har varje person ett nummer. 
En spännande bok som man borde läsa om man gillar fantasi. 

 
(Erkänn min gif är ganska skillad)
En annan bok är The Perks Of Being A Wallflower som jag lånade på biblioteket igår. Har bara läst 20-30 sidor men är helt fast. Den handlar om en kille som skriver om sitt liv till dig. 



Holes from Sonia Tibblin on Vimeo.
Denna bok läser vi på engelskan i skolan och när jag gick i sjuan(tror jag?) så läste vi samma bok på svenskan. Då tyckte jag den var otroligt tråkig och konstig men nu är den lite intressant plus man har inget val om att läsa den eller inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar