fredag 11 januari 2013

nyårslistan så där 1000 år efter alla andra...


Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?
Började gymnasiet, började gå ut på fester, hoppade en tävling utan att få fyra fel eller trilla av på, vann också en klubbtävling, höll ett tal för flera personer.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jag fick en till kusin!

Vilka länder besökte du?
Österrike, Tyskland, Danmark, Kroatioen.


Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Lära mig mer inom konsten och bara vara mer sysselsatt.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
12 december för då såg jag The Hobbit och bioupplevelsen var ganska speciell men jag har också väntat på dessa filmer sen jag såg LOTR för första gången. När jag gick in på polhem för första gången och var jättenervös, kände ju ingen. Alla konserter under hösten. Hela OS var ju också underbart. Och Julias student såklart!

Vad var din största framgång 2012?
Allt med Frosty har varit underbart men jag kan inte säga att allt inom stallet har varit framgång, Julia slutade ju som andel, att vara ordförande i US var mer jobb än jag förväntade mig. När jag fick nästan 3000 views på youtube, det var stort.

Största misstaget?
Att jag inte fotade mer, stressen och massa annat.


Bästa köpet?
Alla böcker men annars har jag inte köpt något stort.

Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder, böcker och rit-saker.

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att sluta nian var både roligt och sorgligt men mest lyckligt. Att se Nate från fun. sjunga till dig och man bara sjunger med.



Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2012?
We Are Young - fun.
Asleep - The Smiths
Love Love Love - Of Monsters And Men
Flytta på dig - Alina Devecerski
Paradise By The Dashboard Light - Glee Cast
Heroes - David Bowie


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Vet faktiskt inte men kanske ledsnare tror jag.


Vad önskar du att du gjort mer?
Varit ärligare och skrivit mer.

Blev du kär i år?
Räknas det om jag säger hela one direction? (SÅ SÖTA!)

Favoritprogram på TV?
Torka aldrig tårar utan handskar, Dexter, Gossip Girls sista säsong var så bra ju, 


Bästa boken du läste i år?
Vi tar fler än en, The fault in our stars av John Green, The perks of being a Wallflower av Stephen Chbosky, The Mortal Instuments-serien av Cassande Clare, Sagan om Ringen triologen av JRR Tolkien och Torka Aldrig Tårar Utan Handskar av Jonas Gardell.

Största musikaliska upptäckten?
Har hittat så mycket ny och gammal musik i år så jag kan omöjligt välja en.

Något du önskade dig och fick?
Har inte önskat mig något så det är svårt att få något då men såklart är jag tacksam för allt jag har fått.


Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Jag gick inte i skolan eftersom det var en lördag så jag var säkert hemma och förberedde för släktmiddagen på kvällen.

Högsta önskan just nu?
Önskar så himla starkt att alla bara kunde vara friska. Låter Floras kloka ord stå var för jag önskar samma sak. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Färre konflikter, fler besökare på bloggen hehe ^^


Vad fick dig att må bra?
Alla som är runt omkring mig.

Vilken kändis var du mest sugen på?
Lana Del Rey är ju jävligt snygg men Zayn är ju bara för sööööööööt.

Vem saknade du?
Fredrik och mina gamla klasskompisar ganska ofta.

De bästa nya människorna du träffade?
Min nya klass.

Mest stolt över?
Nomineringarna till skånes ungdomledare och ungdomssektion. Blev så förvånad och glad. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar