fredag 18 januari 2013

Ung kärlek och sånt.


Hittade precis denna bild på tumblr och blev förälskad i den så jag skrev en text som kanske skulle kunna passa till den om det hade varit en film eller hända just nu.


Hon tog min hand och hela min kropp fylldes av glädje. Runt omkring oss satt Natalie, Bella och Hannes på den röda mattan. Mitt i vardagsrummet under en sen sommarkväll några veckor efter att skolan hade avslutat satt vi där. 

Fria från verkligheten och allt som hände utanför lägenheten för just nu var det enda som gällde för oss monopolet. Bella hade precis slagit elva och slapp både Hannes hotell på St. Erikssons gatan och hade även turen att hamna på friparkering under samma slag. Hannes blev rasande eftersom det var nästan bara hans pengar som låg i mitten men Bella gav honom en vännkram så att han skulle sluta se så ledsen ut. Tillsammans tog de varsin stor klunk av cidern och var redo för att fortsätta spelet även om det syntes tydligt om vem som skulle vinna spelet. När alla andra var inne i Bellas och Hennes bråk tog hon min hand och kollade djupt in i mina ögon. Jag mötte hennes blick samtidigt som ansiktet fick en rödare nyans men det kändes bra ändå. Jag önskade att hela jorden kunde stanna för i det ögonblicket var jag med dem jag älskar mest i hela världen, dem jag har delat så många minnen med och kommer att fortsätta göra det i framtiden.

Hon släppte min hand och slog träningen som om inget hade hänt. Kompisarna sade inget om det för de var varken förvånade eller inte glada över det. Spelet fortsatte några timmar till Bella var en klar vinnare och Hannes log på golvet med blicken i taket. Han hade gett upp hoppet för idag och vi andra gjorde detsamma. Vi lade oss bredvid honom och pratade om hur han skulle kunna vinna om hans val hade varit bättre. Men jag slutade lyssna när jag vände på huvudet och såg att hon tittade på mig. Jag tog hennes hand och bara log. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar