onsdag 20 mars 2013

1x2x3x4x5x6x7x8x9x10

10 saker jag gillar:

- när vattnet i havet är så varmt att man kan stanna i det hela dagen.
- hästar som gnäggar åt en när man kommer till dem.
- ha kontroll över saker.
- ananas (gillade inte alls det för något år sedan men så testade jag det i julas och så gott det var!)
- livemusik som bara kan hoppa till och känna sig oslagbar till.
- candy crush.
- middagen som vi åt idag, vegetarisk pastasallad med massa rotfrukter och persiljapesto.
- när man går saker gratis.
- långa sommarkvällar med vänner som man kan prata med i evigheter. 
- att sy, saknar att göra det i skolan.

9 saker jag tycker mindre om:

- djurmisshandel.
- stess är aldrig roligt.
- har svårt för att se andra laga mat, vill bara lägga mig i. 
- debattera. 
- att bli avbruten. 
- långsamma ljudböcker.
- ringa till folk, vilken ungdom gillar det?
- ljudet av folk som snyter sig. 
- alla denna vita snön. 

8 bloggar jag läser:


7 saker jag vill göra i framtiden:

- flytta till new york och bara leva där ett tag. 
- ha en egen häst och tävla med den.
- testa på att volontär arbeta i Afrika.
- bada med delfiner. 
- ha en utställning med mina tavlor.
- testa skriva en roman och kanske få den publicerad.
- gå ut gymnasiet och vara nöjd med mina betyg. 


6 saker jag är rädd för:

- när folk skrämmer mig, är så himla lättskrämd. 
- eld.
- mörka rum. 
- vatten.
- höga berg utan träd.
- gå eller cykla över höga broar.

5 platser jag tycker om att vara på:

- hela manhattan.
- i stugan när det är fint väder och man kan ligga och läsa i solstolen hela dagen. 
- kanske låter konstigt men jag gillar ändå att vara och träna för man känner sig så duktig efteråt. 
- kullerstens gatorna i Lund, de är så vackra på våren/sommaren/hösten. 
- man är inte direkt i sängen men jag gillar att sitta i sängen med en bra bok och en god kaka.

4 ord som beskriver mig:

Glad.
Testar gärna nya saker, kanske modig. 
Konstnärlig.
Kreativ.

3 saker jag ser fram emot:

- Ulrik Munther konserten om några veckor.
- Varmt väder.
- Paris.

2 bra filmer:

- The perks of being a wallflower 
- 500 days of Summer. Den var det längesedan jag såg. 

1 bra låt:

Anna Sun med Walk The Moon. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar