fredag 17 maj 2013

tre boktips.

Har läst klassikern To Kill A Mockingbird av Harper Lee. Eftersom Charlie läser den i perks så ville jag också det och idag läste jag sista meningen i sista kapitlet. Så bra bok. Man börjar fundera över livet, samhällssynen av vuxna och barn och sånt som är intressant. 

Denna novellsamling har jag redan nämnt men läste en annan därifrån idag. Perfekt om man tröttnar lätt på långa romaner eller har bara en dag att läsa ut den på. 

Sen håller jag på att läsa Nick & Norah´s infinite playlist på engelskan, har bara kommit halvvägs men den är ganska mysig och hur ofta är det man hittar Michel Cera som bokomslag?

Nu säger stopp till bloggpausen, peppar inför de få skoldagarna som är kvar, avslutar kurserna på bästa sätt, har de sista redovisningarna och njuter av våren. Är i stallet tills solen har gått ner, stannar uppe och målar under nätterna, träffar folk jag saknar och planerar sommarlovet. Ska ta med mig kameran överallt eller fota med mobilen mer så ni får se! Kram, har saknat bloggen liiite. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar