lördag 15 juni 2013

nu när kursen är över kan jag visa er vad jag har gjort.

En av våra första uppgifter i Digitalt Skapande var att man skulle omvandla ett porträtt till något annat. Här arbetade vi endast i Photoshop och det blev sådär. Ganska fri uppgift. 
Här testade jag att leka med bokstävernas storlek och avstånd. 
Öppnade senare Illustrator, helt annorlunda men så mycket roligare. 
Gjorde eldbokstäver i ps. 
Gjorde mitt första(och inte sista hoppas jag) bokomslag! Fick även chansen att skriva egna teckensnitt.
Magiska träd. 
Detta är en mandala, googla det om ni inte vet vad det är!
Efter flera veckor i Adobe Flash(animerade filmer och sånt) fick vi äntligen återkomma till Photoshop och göra ett spelomslag. Jag har ingen erfarenhet av spel eftersom jag aldrig spelar sånt men hästspel har jag spelat under mina yngre dar så det blev ett sånt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar