tisdag 25 juni 2013

sommarläsning.

Det finns säkert flera tusen böcker som är bra för sommaren och lagom stora till resväskan. Men jag ska tipsa om de som är aktuella och mer ungdomliga för det hittar man aldrig. Börjar med en prolog till The Mortal Instruments, bara att den utspelar sig på 1890-talet i London. Tessa kommer till London från New York för att träffa sin bror eftersom deras släkt och familj är döda. Istället träffar hon två kvinnor som tvingar henne att använda en kraft hon inte visste hon hade, hon kan förvandlas till andra personer och leva, tänka precis som dem. Efter lite hjälp kommer hon till Londons Institut och träffar personer hon bara trodde fanns i sagor. 

Clockwork Angel är första delen, Clockwork Prince andra och sedan finns det en tredje men den har jag inte läst än. 
Detta är första delen av The Mortal Instruments och jag har redan tipsat om den men anledningen till att jag har med den igen är att den har kommit ut på svenska och är även bioaktuell från och med den 20 augusti!!! Här är trailern. 
Två böcker som jag inte har läst men som precis har kommit ut som filmer är Warm Bodies och The Great Gatsby. Ska läsa dem nu/i usa och sen se filmerna, gillar det bäst så. 
Denna kommer också ut som film i höst, dags att läsa om den!

Det var allt men om ni vill ha filmtips så har Flora skrivit om några filmer här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar