torsdag 14 november 2013

Julias första inlägg, muffinstips.

Hej hopp alla! Julia här, tror inte det behövs någon större beskrivning men jag är iallafall Sonias 20åriga syrra, pluggar franska på Lunds Universitet och jobbar lite på ÖTR (stallet) vid sidan om, och nu ska jag alltså ta över Sonias blogg varje torsdag. Har ni några som helst idéer om vad jag kan skriva om är det fritt fram att önska :) Idag tänkte jag tipsa om tre muffinsrecept jag provat på senaste, supergoda alla tre.

Det första receptet är vinbärsmuffins med citron och vallmofrön, från min favoritbakbloggerska Linda Lomelino. Superenkelt recept, snabbt och gott precis som det ska vara. Går säkerligen att byta ut vinbären mot andra bär!

Andra tipset är chokladmuffins, även dessa från Linda, enorma muffins med oändligt mycket maffig chokladsmak. Min första reaktion när de kom ut ur ugnen var: "De ser ut som de gör på café!" Enormt höga och fina blir de.

Sist ut är ett recept från Coops medlemstidning, på äppel- och kardemummamuffins, men dem har jag tyvärr ingen bild på. Jag hade i lite kanel också, för det passar ju så bra med äpple. Dessa muffins är både nyttiga och mättande, så de passar perfekt som mellanmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar