onsdag 20 november 2013

Tipsar om tillbehör till kameran.

Image and video hosting by TinyPicTänkte tips om lite kamerasaker till mobilen och systemkameran som har jag köpt på senaste. Först är det dessa linser till mobilen, ett vidvinkel, ett fish-eye(som är jätteroligt att ha om man är ute och reser eller så, finns även billiga till systemkameror), och en makrolins. Enkelt att sätta på och roligt att arbeta med. Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPicSen har jag köpt ett rakt stativ som är en lång pinne. Spelade in en film på instagram med den för några dar sedan så kolla in den om ni inte redan har. Detta är roligt om man ska filma sig själv och funderar även med alla andra kameror.
   Jag har också införskaffat en linsputsare som rengör linsen, ett UV-filter så att linsen inte ska bli repad, lite analoga filmrullar som jag ska testa fotografera med. Så nu vill jag bara ut och testa allt men det är ALLTID mörkt, ska passa på i helgen och om en månad då det är Sydafrika som gäller!!!
Jag köpte allt på eBay och om man vill ha fri frakt så tar det ganska lång tid att få men annars finns det ibland i andra kameraaffärer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar