måndag 16 december 2013

Bok- och kulturresumé 2013

Image and video hosting by TinyPic

En bok: To Kill a Mockingbird av Harper Lee
En bok jag inte kunde släppa: Hobbiten av JRR Tolkien
En bok som fick mig att gråta: Looking for Alaska av John Green
En bok som fick mig att skratta: Paper Towns av John Green
En bok som lärde mig något nytt: Huset Versace av Deborah Ball
En karaktär jag minns: Gatsby i The Great Gatsby
En karaktär som jag skulle vilja träffa: Gandalf
En karaktär som jag vill säga ett och annat till: Peter från Divergent
En bok jag vill flytta in i: Warm Bodies av Isaac Marion
En mening/ ett citat som jag strök under: ”If people were rain, I was drizzle and she was a hurricane” från John Greens Looking for Alaska.
En bok jag spillde kaffe/ mat/ glass/ solkräm på: Många människor dör som du av Lina Wolff blev ganska missbehandlad när det regnade när jag cyklade till skolan.

Lite annat bra från 2013:
Skiva: AM av Arctic Monkeys
Låt: Tårarnas reservoar av Daniel Adams Ray
Artist: Lorde
Film: Catching Fire
Skådespelare: Jennifer Lawrence
TV-serie: Teen Wolf
Tidning: ELLE
Kulturupplevelse: Popkonst utställningen på Louisiana våren 2013

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar