måndag 30 december 2013

Första dagen och Drakensbergen

Image and video hosting by TinyPicEfter ett dygns resande med tre stopp så var vi äntligen framme på Nyati Safari Lodge som ligger mitt emot nationalparken Krugerparken, det får ni se bilder ifrån en annan dag. Precis utanför min och Julias lilla hus flöt Olifant River. Jag hade ingen aning om vad jag hade förväntat mig men i alla fall inte detta, det var så mycket bättre! Själva ägaren av stället där vi bodde är dansk så nästan allt var på danska men vi kom oss runt trots det. Det är såhär att varje lodge äger massa mark också där djuren lever fria, så bara att åka till rummen från asfaltväg tog ungefär en timme, det var jeepar som gällde om man säger så. Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPicDetta hade jag på mig första dagen och ni kan förstå hur mycket tid jag ville spendera i hängmattan, så mysig!Image and video hosting by TinyPicAndra dagen var schemat  igång, eftersom vi var så många gäster denna veckan hade de delat in oss i grupper om 16 stycken och som tur var hamnade vi i den engelsktalande bilen. Vi åkte nämligen till Drakensbergen som är Sydafrikas version av Grand Canyon. Med massa moln, kor som låg ner på asfalten och få se fattigdomens verklighet så hade vi en jättetrevlig dag!Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPic Image and video hosting by TinyPicVar bara tvungen att lägga upp denna bild, den beskriver oss så bra att alla har sin egna kamera. Detta var bara första stoppet på berget, det kommer mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar