torsdag 23 januari 2014

matmat

Image and video hosting by TinyPic Hej igen!! Det har ju varit ett tag sen sist, först Sydafrika sen hade jag tenta och mitt liv har inte bestått av mycket mer än jobbet i stallet. Men nu är det andra bullar! Har börjat på min latinkurs och min distanskurs i foto så nu flödar inspirationen. I två dagar i rad har jag stått för middagen här hemma, så jag tänkte dela med mig av vad jag har lagat. Ett recept med lax idag och sen kyckling nästa vecka.

Lax i kokosmjölk med nudlar, 4 portioner
laxfilé för fyra personer
1 burk kokosmjölk, eller 2 om man vill
3 små morötter lite sockerärter broccoli
ca 15 cm purjolök
salt, soja och sweet chili-sås om man vill
4 portioner nudlar
cashewnötter

Börja med att hacka purjolöken och morötter jättetunt och fräs det i lite olja. Häll på en eller två burkar kokosmjölk och låt koka upp. Skär laxen och broccolin i mindre bitar, ner med det och koka ca 10-15 minuter, tills laxen är klar och broccolin mjuk. Koka nudlar. Släng i lite sockerärter bland laxen och låt dem bli lite mjuka. Smaka av med salt, soja och sweet chili-sås (om man vill) och servera med cashewnötter på toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar