måndag 24 februari 2014

fint från böcker.

Image and video hosting by TinyPicUr Torka aldrig tårar utan handskar del 3, Döden. Så fin bok men så sorglig att jag inte klarade av det ibland och vi fick ta en längre vila ifrån varandra på några veckor.  Image and video hosting by TinyPicSista delen av Divergent-serien, Allegiant var himla bra och ville inte att den skulle sluta som den gjorde men allt kan man inte bestämma i förväg lärde jag mig av bokserien. Image and video hosting by TinyPicEn annan hemsk bok är Utrota varenda jävel som handlar om 1900-talets imperialism som är himla intressant om man gillar historia men också sorglig. Efter dessa tre har jag bestämt mig att bara läsa lyckliga böcker, man mår kanske lite bättre då. Boken är en sån du kan läsa några kapitel eller ett utdrag och så täcker det för att förstå så mycket. Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic
Till sist är det citat från romanen Francesca av Melina Marchetta men läs den som Saving Francesca för jag önskar att jag läser den på originalspråket för den blir ibland lite töntig nu, får ta och läsa om den någon dag. Den är i alla fall ASBRA.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar