söndag 27 april 2014

matlistan.

vad åt du senast? en brownie bit för att provsmaka det jag bakade igår kväll.

den sista måltiden, om du fick välja? antingen något jätte exklusivt som är tillagat av en mästerkock, som sushi eller tryffelpasta men hade inte blivit arg om det hade varit hemmagjord ärtsoppa utan fläsk men med knäckebröd och prästost bredvid.
bästa matstaden? i New York åt vi himla god mat när jag var där med familjen men gillar också Köpenhamn och Paris, de flesta huvudstäder när man hittar guldkornen.

bästa restaurangmåltiden? i år så väljer jag nog när jag, mamma och Julia åt på Hello Monkey i Göteborg och testade massa gott från det asiatiska köket.



bästa snackset? morötter och lantchips i dipp är sjukt gott, hehe.

vad orsakade förra bakfyllan? svårt att säga om man aldrig varit bakfylld....

mat du älskar att ha hemma? bönor, krossade tomater, parmesan, rotfrukter är alltid bra att ha mat.

vad blev det till middag? idag lagade vi från Linas matkasse så det blev rullader med äpple i, kokta i currysås.

mat du hatar? gillar inte kött så som oxfilé eller stek. men hatar stuvningar och saker med för mycket grädde i, gillar mat som känns bra för dagens aktivitet eller vad du har gjort.

om du bara fick äta en dessert för resten av ditt liv? SÅ SVÅRT. men något mörkchokladigt som mousse eller en god sorbet.

typisk skollunch? gillar det mesta i skolan men är lite osugen på köttet i så stora mängder så försöker testa det vegetariska så ofta som möjligt.

vad är det knäppaste i din kyl? vi har allt möjligt men under typ ett år hade vi kokosfett(till ischoklad) som ingen använde och det blev aldrig dåligt, blir illamående av tanken.


vad har du i grönsakslådan? ofta sallad som gurka, paprika, sallad i ena och rotfrukter som morötter, ingefära, broccoli i andra. Det beror lite på vem som har handlat.

bästa stället att handla mat? gillar att cykla ut till Dalby frukt och köpa frukt och grönt men annars är det coop eller ica som gäller.

mat som du önskar du vore allergisk mot? ibland önskar jag att jag var allergisk mot laktos men skulle nog ångra mig ganska snabbt.

vem får äta från din tallrik? ehh, det är ju min mat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar