måndag 12 maj 2014

fyra böcker.

På den senaste tiden har jag läst Allt det där jag sa till dig var sant av Amanda Svensson. Den handlar om en tjej som går på folkhögskola och läser till författare men hennes kärleksliv är så annorlunda det bara kan bli. Jättebra och gripande bok, läs den!
På svenskan har vi fått läsa och analysera Naiv.Super av Erlend Loe. Den handlar om en kille i 25-årsåldern som genom går en psykiskt-och fysiskkris. Språket består av tankar och korta, enkla meningar. Sjukt konstig men bra för dig som gillar enkla romaner med en svårare tanke bakom.Sen på engelskan har min lärare tvingat mig att läsa The Fault in Our Stars av John Green för tredje gången men det var ett år sedan sist så varför inte gå igenom denna sorgliga historia igen? Om du inte vet vilket det är finns en trailer för filmatiseringen på youtube. 
Denna bok lät spännande och fanns i biblioteket så jag lånade den. Ska börja läsa på den ikväll. Sen har jag också läst Knockout av Markus Zusak, som är en kort roman om en killes vardagsliv och tankar.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar