fredag 28 november 2014

Fredagslista

1. Vem är din främsta förebild och varför? Har tänkt länge på denna fråga och det är nog så svårt att hitta ett svar för jag vet inte vem min förebild är. Klart att min familj är en förebild, men också bloggare som Sandra Beijer, konstnärer som Danny Roberts och PaperFashion men också lärare. Eller kompisar. Vill mest vara runt folk som inspirerar mig och vågar.

2. Vilken tv-serie skulle du vilja vara med i och vem skulle du i sådana fall vara (alltså som en riktig person, inte som en skådis)? skulle vilja vara med i please like me för att 1. Den utspelar sig i Australien och jag vill resa dit. 2. Vill vara Clare för då kan jag vara bästa vän med John och behöver aldrig bekymra mig att han blir kär i mig utan kan dejta själv men ändå prata med honom om allt. 3. Hitta på roliga saker som de gör i serien.

3. När är du som mest kreativ? När det är fint väder, när jag mår bra och inte är stressad och efter modeveckorna.

4. En favoritfilm, en favoritbok och en favoritlåt?
film: pojken i randig pyjamas.
bok: perks of being a wallflower.
låt: flicker(Kanye West remix) - Lorde

5. Hur ser din handstil ut?

6. Hur tror du att ditt liv ser ut om fem år? Då är jag 23 och vill nog ha börjat plugga då.

7. Vilka bloggar följer du dagligen? Niotillfem, Florasblogg, EmmyLinnea och det är typ det. Har blivit dålig på att läsa bloggar.

8. Beskriv vad feminism är för dig med tre ord. Inget näthat, oberoendehet och samhället ska inte vara uppbyggt efter ideal.

9. Vilken låt skulle vara soundtracket till filmen om ditt liv? new york - urban cone

10. Vilket är ditt största guilty pleasure? Att jag lyssnar alltför mycket på One Direction, att jag gråter nästan alltid på bio, att jag dansar och sjunger till Lorentz nästan varje gång jag ska duscha eller lägga mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar