onsdag 3 juni 2015

Balen 2015

150602 150602 150602 150602 150602

Äntligen var det dags för balen som alla hade väntat på i tre år. Började dagen med att bli väckt av familjen och mormor med presenter och mannagrynsgröt, det var ju min födelsedag! Sen åkte jag och handlade mat, hjälpte till att laga mat till studenten och tog det lugnt. Åkte sedan till frisören och hon fixade mitt hår jättefint. Nästa steg var sminket och det gick också bra. Sen var det dags att ta på klänningen... Men lite kraft fick vi upp dragkedjan men när jag tog två steg sprack hela och jag fick inte av klänningen. Mamma fick panikköra till Julia och hämta hennes och Adinas balklänningar medan jag och mormor försökte få av min(därav verktygen...). Av med den och hoppas på att Julias passar och som tur var gjorde den det. Fick också regn och dåligt väder men trots alla omständigheter blev det en sjukt rolig kväll som slutade med att jag gick hem fyra kilometer halv fem på morgonen. Helt klart värt det.

Idag har jag duschat, städat och cyklat ner på stan med mamma för att se katteeleverna som hade sin bal idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar