söndag 7 juni 2015

Listan om min sommar

Mina planer för sommaren: 
Ska första ha ridläger på ÖTR en vecka med Wille, blir min sista dagar som andel på honom. Efter det är det midsommar!! och sen börjar jag jobba i Lund och gör det minst fem veckor framåt samtidigt som jag ska jobba i stallet när hästarna vilar. Efter det får jag se vad som händer. Kanske festival eller i alla fall malmöfestivalen. Vill också hinna med att åka till sommarstugan och utforska Skåne med sommarkortet. Sista veckan i augusti åker jag och mamma till Vendig i fyra dagar. Vilket ska bli en bra avslutning på mitt sista riktiga sommarlov. Sen får jag se vad som händer.

120810 Bästa sommarstället: 
ÖTR, Medelhavskusten eller Sandviken.

Favoritsommarblomman:
Är sämst på blommor men gillar alla som fungerar i en midsommarkrans.

120805 130420 Här badar jag helst: 
Klippor fast gärna med badskor då eller på sandstränder.

Hur länge ska du vara ledig? 
Runt två-tre veckor tror jag. Bara att slippa skolan är ju ledighet.

130524 Vad ser du mest fram emot? 
Midsommar, måla mer, sy mer, cykla mer och lev mer.

Vad kommer du köpa inför semestern? 
Tunna sommarkläder men ska nog försöka spara fram till Venedig.

130800 Det här lyssnar jag på i sommar: 
Sommarnatt - Little Jinder
Midsommarkransen Baby - Jonathan Johansson
Believe - Mumford & Sons

Favoritsommardoft: 
När solen nästan gått ner och det är helt vindstilla, då doftar det gott.

140710 Hur kommer du att göra dig illa? 
Aldrig hoppas jag men vet ju aldrig om jag glömmer att koppla av pedalen från cykeln och trillar med den...

Vad oroar du dig för? 
Att vädret inte kommer vara bra och att det kommer bli för mycket jobb.

130621 140721 Hur kommer du minnas din semester sen i september? 
Som en bra sommar där jag har umgås med vänner som jag vill ha kvar i livet framöver.

Den ultimata sommardagen:
Vakna tidigt men utmattad, springa en runda, bada i havet, äta god frukost, gå på loppis eller annat skoj, äta picknick lunch, sola, grilla gott till middag och somna gärna bredvid någon.

Tog listan från Sandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar