tisdag 27 oktober 2015

Tisdagssvepet 4

Lite musiktips:
Titiyo har släppt sitt första album på svenska och det är så mysigt och bra. Musikguiden i P3 har även gjort ett program om varför svenska artister går från engelska till svenska, lyssna på det här

Halloween är här och Nöjeguiden har skrivit en artikel om vett och etikett när det gäller utklädnad. Värd att läsa igenom och tänka lite över. 

Jag såg henne för första gången för tre år sedan på Malmöfestival med Oskar Linnros. Sen på Mejeriet, även där med Oskar. Nu har hon äntligen släppt sitt debutalbum. Wow. Bästa låten just nu tycker jag är Who. 

Sen kan jag ju inte undgå att nämna de hemska saker som sker i samhället just nu. Det första jag såg på facebook imorse var denna artikel och blev så ledsen att jag bor i samma stad som detta sker. Snälla Sverige, nu ser vi till att detta slutar ske och att alla människor känner sig trygga i skolan, hemmet och boendet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar