onsdag 18 november 2015

Dag 2/4

På lördagen skulle Julia till skolan på förmiddagen så jag gick in till stan för att gå på ett museum där.
Nämligen Musée Des Beaux-Arts de Lyon. Var många skulpturer av Rodin men även lite 1800-talets konstnärer. Sånt som jag kan kolla på i en evighet så det var bra att jag var ensam där. Hittade också ett litet rum med Art Nouveau möbler, roligt eftersom jag läser om det i min kurs!
Åt lunch och det blev crêpes.
Sen blev det dagens andra museum, MAC som är mer modernt. Detta var min favoritmålning av Thomas Eggerer. 
Fikade också på museet egna café.
På kvällen var vi inte alls sugna på att gå ut i stan för allt som hade hänt i Paris så vi lagade tacos, spelade yatzy och lyssnade på musik. 
151114Tände också ett ljus på fönstergaveln för att ge tankarna åt de drabbade i Paris, likadant gjorde grannarna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar