måndag 28 december 2015

Det stora inlägget om gymnasiet

Vet att bland annat Flora har gjort ett inlägg om sina år i gymnasiet och när jag läste det blev jag så lättsam att det är okej att de inte är de bästa och mest perfekta åren i ditt liv. Mina år var både jobbiga, roliga, tråkiga och hade några av de bästa dagarna någonsin. Låt oss ta en titt från 2012 till 2015 på Polhemskolan.

ETTAN:
Första dagen.

Fick en skoldator och kort så jag kunde få en tallrik till lunchen.

Som estetare fick vi alltid gå på museum, här är från Skissernas i Lund.

120907Insparken.

Såhär kunde jag se ut och lärde mig åka skridskor.

Halloween och läste så mycket böcker i ettan och tvåan.

Skolklädd och engelska lektionerna.

Bildlektioner om balans i bilden.

Regnbåge och skolgården samt jag på alla <3 dag.

Bildsalen.

Det öppnade ett intresse för arkitektur.

Firade min 17-årsdag med både nya och gamla klasskompisar.

TVÅAN:
Första dagen i tvåan och en fotografering på Bjärreds strand med Hanna och Lovisa. Var och sprang på håltimmen och målade med akvarell.

Började gå på fester men visste knappt hur man skulle kommunicera, vara eller ha skoj.

Gick på ännu mera utställningar och började en formkurs.

Det hände mycket konstiga och roliga saker i klassrummet.

Halloween igen och firade Mikaela som fyllde 18. Det var typ nu vi började umgås mer utanför skolan.

Superbowl och blåa ögonbryn.

140507Fotade i studion.

Ritade självporträtt och annat.

TREAN:
Började dricka drinkar ute när alla fyllt 18 och gjorde skisser till designkursen.

Klädde mig typ såhär. Trean var spännande för det var sista året och slutspurten. Jag började umgås mer med spykengänget men också Mikaela, Hanna och Linnea. Sen började vi träffa andra från skolan genom olika kurser som vi fick välja till, bland annat första bf.

Beställde studentmössan och fick hem fina klänningar.

Som gymnasiearbete hade jag en utställning på Domkyrkoforum.

Åkte till Prag över en helg med spykengänget. Det var asskoj och vi kom närmare varandra.

Gick på bal på min födelsedag.

Tog studenten den 9 juni.

Sen tog alla andra av mina kompisar studenten och några veckor in på sommarlovet kom kortet på hela klassen.

Dessa bilder visar att jag inte umgicks med samma personer utan vissa växer man ifrån och vissa lär man känna bättre. Nu har jag kontakt med några och är glad över att de är kvar. Men tycker i alla fall att tiden blev bara roligare och roligare ju närmare studenten man var och sen efter det har det bara gått uppför.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar