onsdag 24 februari 2016

En lista och tankar kring träning

Hej, jag brukar aldrig skriva om träning just för att det är en sak jag bara gör och har med i vardagen. Inte något jag behöver för att få bekräftelse av andra eller nå något drömideal. Utan jag gör det för att det får mig att må bättre, orka vardagen och känna mig snyggare. Tänkte i alla fall att veckans lista fick handla om träning.



Den här träningen längtar jag efter just nu: 
Efter att kört ett benpass idag längtar jag lite att få ta i mer i ryggen och core. Men såklart längtar jag mest till våren när en kan börja racercykla igen. Glömde ju nämna skidåkningen i Alperna i mars, det är få saker som kan slå det.

Det här träningsplagget är min favorit just nu:
Svarta tights, så simpelt men så snyggt och skönt. Gärna från något bättre märke, tycker verkligen det är skillnad på kvalitén och hur de sitter.

Det här skulle jag verkligen behöva träna mer:
Alltid coremuskulaturen och övre ryggen.


Den här känner jag mig stark i/på:
Har alltid haft ganska starka ben så klarar knäböj, marklyft och sånt ganska bra.

Just nu stör jag mig på de här i träningsväg:
Att det fortfarande är lite jobbigt att säga att du inte tränar på gruppdanspass(det är verkligen inget fel med det men passar inte mig) utan kör styrka själv som tjej.

En träningstrend jag tror, eller hoppas, kommer gå över är:
Alltid jobbigt när det bara handlar om synliga muskler, konstig mat och massa kosttillskott.

Det här har jag en tendens att prioritera bort:
Träna saker jag är dålig på, typ chins/dips.



Jag står inte ut med:
Blickar på gymmet och folk som stör dig mitt under en övning. Hur svårt är det att vänta två sekunder?

Skulle jag bara få träna en sak i resten av mitt liv så skulle det vara:
Kettlebells, så himla enkelt att träna hela kroppen med.

Det allra tråkigaste med att träna är att:
Komma hem och duscha.

Kommande vecka lovar jag mig själv att:
Få ihop tre pass/vecka och yoga mera!

Hitta listan här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar