lördag 7 maj 2016

Simpel uteträning

20160506-720160506-820160506-920160506-10Idag hade jag planerat att lyfta lite på gymmet men kändes tråkigt att behöva träna inomhus när det är så fint väder. Så varför inte utnyttja det och träna utomhus? Hade redan kört ett löppass och en cykeltur denna vecka så behövde lite styrka och därför satte jag ihop ett cirkelpass med 10 övningar och med hjälp av appen IntervalTimer blev det 45 sek på varje övning och 15 sek vila, sen 2 min vila mellan varven. Jag körde tre varv men det viktigaste är att det blir gjort! Tänkte därför tipsa om övningarna jag hade med som knappt behöver några redskap eller som funkar mycket bra på utegym som jag körde på.

- Gå upp och ner för en bänk
- Armhävningar mot bänk eller på marken
- Burpees
- Armgång om det finns en monkeybar
- Häng i ett räcke och lyft upp knäna
- Häng i ett lägre räcke med fötterna i marken och ryggen mot marken och lyft dig uppåt
- Stå i skottkära-pose och sätt fötterna i en gunga, dra sen fötterna mot armbågarna
- Lägg dig ner och res dig
- Spring upp och ner för en backe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar