onsdag 21 september 2016

Fem album att lyssna på

Höst = det släpps massa bra musik! Det bästa sättet att hitta och hänga med i musikvärlden tycker jag är att följa Spotifys nyhetslista som uppdateras varje fredag, lyssna på musikguiden i P3 och följa redaktionens egna Spotifylistor.

Här är i alla fall fem album jag gillar extra mycket just nu.
På Spotify finns nu äntligen hela soundtacket till Netflixserien The Get Down. Massa hiphop och discosoul. Kan inte sluta lyssna och vill se om serien nu.




Frank Oceans album Blonde fanns inte heller på Spotify till en början och då hade jag bara hört fåtal låtar. Men när jag lyssnade på det från början till slut blev jag förälskad. Så harmoniskt och kärleksfullt. 



M.I.A. har också släppt nytt, har inte hunnit lyssna så mycket på det men singeln med ZAYN är riktigt bra. 



Vet inte om Banks ska släppa album snart men hon släpper i alla fall sjukt bra singlar just nu. 


Och till sist indiebandet Glass Animals som är peppande, elektroniskt och skoj. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar