torsdag 24 november 2016

Från dikt till skiss till collage

Jag undrar hur många i den är stan
som bor i möblerade rum.
Sent på natten när jag tittar ut genom fönstret
kan jag svära på att jag ser ett ansikte
i vartenda fönster
stirra tillbaka på mig,
och nu när jag vänder mig om
undrar jag hur många som går tillbaka till sina skrivbord
och skriver ned det här.

 I vår nästa uppgift på kursen jag går skulle vi välja en dikt och skapa utifrån den. Jag valde denna dikt av Leonard Cohen. Tre collage om diktens struktur, karaktär och rumslighet samt ett sammanfattande collage. Sen en tolkningsmodell där du skulle lyfta fram din upplevelse av dikten.
161124Detta blev diktens struktur. 

161124
Och detta karaktären. 


161124
Och till sist detta, rumslighet. 

161124Sen här har vi det fjärde. 
161124

161124
Här är skisserna till modellen, hade väldigt svårt att få fram något jag gillade så tecknade mest ansikten i väntan på handledning. Men fick ihop detta: 
161124161124

Nu har vi bara en sista slutuppgift kvar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar