lördag 12 november 2016

Jag-lista

skanna0032 På restaurangen… 
Så vill jag gärna ha kollat upp menyn innan och bestämt vad jag ska äta för att jag får extrem beslutsångest annars. Det har hänt att jag nästan lämnat för att det blivit för jobbigt men jobbar på det och det har bivit lättare sedan jag började välja det vegetariska alternativet eftersom det ofta bara finns ett.

På nattklubben… 
Är jag den som dansar med kompisarna, tar en luftpaus i rökrutan och dricker vatten för att orka.

I klädbutiker…
Vill jag gärna veta vad jag är ute efter. Kan ofta bli beslutsångest även här så jag handlar oftast bara med mamma eller Julia som vågar säga till mig att jag ska köpa det : ))

På flygplan… 
Försöker jag lyssna på en podcast eller läsa en bok. Har alltid koll på var närmaste nödutgång är, känner ett ansvar att ha det.

På café… 
Vill jag inte sitta själv på utan dricker gärna kaffe med någon och snackar och äter en kaka.

I skolan… 
Antecknar jag flitigt och är fokuserad på vad jag gör. Små snackar sällan och tycker raster är ganska tråkiga.

I ett förhållande… 
Vill jag vara nära och ha roligt tillsammans. Kollar gärna upp grejer en kan göra men är mindre bra på att föreslå det.

I matbutiken… 
Strosar jag omkring med en vagn, kollar på alla hyllor och är väldigt långsam. Provsmakar gärna allt som går att provsmaka.

På morgonen… 
Gör jag min gröt i tystnad och vill lösa dagens soduko utan att bli störd.

På kvällen… 
Kan jag vara ganska rastlös och sällskapssjuk.

På bussen…
Lyssnar jag på podcast och är i min egna värld.

På jobbet… 
Är jag vikarien som hoppar runt på avdelningarna och försöker hänga med så bra som möjligt. Men är alltid fem minuter tidig med inneskorna på.

 Just nu…
Är jag trött efter att ha grovstädat mitt rum i typ två timmar. Kom också hem halv tre inatt så sov inte så länge, kanske mer därför jag är så trött.

160910
Lista från Flora

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar