torsdag 22 december 2016

Årslistan 2016

160123
Åkte pulka med Julia i januari.

Gjorde du något 2016 som du aldrig gjort förut?
Jadå, cyklade ju bland annat från Sölvesborg till Lund och sydde kläder med egna mönster.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Ja, min kusin fick ett barn så nu har jag fyra kusinbarn : ))

20160126
Flyttade till ett annat rum i huset i februari. 

Vilka länder besökte du?
Italien, Danmark, Frankrike och Polen.

Är det något du saknar år 2016 som du vill ha år 2017?
Mer äventyr men vet att jag kommer få det 2017, så det oroar mig inte längre. Men också färre besöksdagar på sjukhuset.

20160316-5
Förfestade med Julia och Elias i mars. 

Vilket datum från 2016 kommer du alltid att minnas?
Inget direkt.

Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Började året med att sluta mitt jobb och gå på intervjuer på förskolor istället. Det ledde till att jag har sedan februari jobbat nästan heltid på förskolan. Det har verkligen varit jättenyttigt och roligt.

Tycker även min konst kan räknas in här. Där har jag sålt två porträtt skisser i tusch till min kurslärare .(Han är även ansvarig för Höörs konsthall) Men jag har också försökt börja skissar, teckna och måla mer. Känner mig mer motiverad till detta än förra året.

160319
Åkte skidor i Italien med Julia och mamma på påsklovet.

Och din största framgång privat?
Vet inte :(

Vad spenderade du mest pengar på?
Resor och en ny kamera

160430
Firade för första gången Valborg i stadsparken tillsammans med alla andra. 

Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2016?
Daniel Adams Ray - Isabel
Cherrie - Aldrig Igen (må såhär)
The Nation - Runaway
Drake, WizKid, Kyla - One Dance

Någon fest från i år du kommer komma ihåg?
Min födelsedagsfest var rolig, att det kom så mycket folk. Sen har festerna hos Lo & Nora alltid varit roliga.

160528
Tora hade 90-tals tema på sin födelsedagsfest i maj. 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Måste säga ledsnare, har haft ett jobbigt år även om det har haft sina underbara stunder.

Vad önskar du att du gjort mer?
Vågat boka en resa ensam i somras, får bli ett mål för 2017 istället.

20160604
Min säng fylldes av vänner när jag hade fest i juni.

Blev du kär i år?
Ja.

Den bästa tv-serien?
Skam, The Get Down, Bron och Gilmore Girls är typ serierna jag har sett i år.

20160613-10
Gjorde en akvarell i sommarstugan när jag var ensam där över en helg i juni. 

Bästa böckerna du läste i år?
Mitt namn är inte Miriam
Vid varje andetag är du fortfarande vid Liv
Igelkottens elegans

Bästa filmen du såg i år?
Short term 12.

160803
Sydde en pennkjol i augusti.

Den maträtt du åt oftast 2015?
Pasta brukar vara ett ganska bra svar. Måste även tillägga att 2016 har jag nog ätit 80 procent vego.

Något du önskade dig och fick?
Säkert, brukar inte bli missnöjd över det jag får.

161002
Flög till Julia i Lyon i oktober. 

Vad gjorde du på din födelsedag 2016?
Dansade först på VGs, sov sen några timmar för att väckas av familjen. Därefter köpte jag bubbel på Systemet med Maria och drack det i Botan. Cyklade sedan hem och firade med släkten.

Högsta önskan just nu?
Att resan ska bli bra. Är så nervös inför möten med nya människor.

20161030-4
Hösten varade så länge i år vilket fick vardagen att bli så mycket lättare. 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Klart men du kan inte bestämma när någon blir sjuk, det bara kommer.

Vad fick dig att må bra?
Vänner, familj, musik, kreativt skapande.

Vad/vem saknade du?
Julia, kompisar som inte är i Lund längre, hästarna nu på hösten och han ibland.

161118
Gjorde nästan en skiss som dagen under september, oktober och november. Kollade också otroligt mycket på Skam i november. 

Vad är du mest stolt över?
Att jag klarade av att plugga på halvfart och jobba så mycket samtidigt. Det tog på krafterna om jag säger så.

De bästa nya människorna du träffade?
Har mest träffat folk via skolan, till exempel Rasmus som jag har läst båda kurserna med i år och Hedda nu i höstas som jag hoppas hålla kontakten med. Sen har jag fått kollegor(!), de har varit superbra. Sen träffar man ibland nytt folk på fester eller genom kompisar.

161127
Målade en tavla i november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar