torsdag 8 december 2016

Tordagslista om fotografi

160604
När började du fotografera? 
Jag började låna/sno Julias Canon 350D 2007 och köpte sen min egna systemkamera februari 2009. Sen dess har den varit vid min sida i många stunder.

Vad har du för utrustning?
Kamera: Canon EOS 450D
Objektiv: Sigma 30mm, Canon 50mm och 18-200mm. De använder jag mest men ibland lånar jag Julias vidvinkel.

151213
Hur skulle du beskriva din stil?
En bra komposition och medvetet motiv.

Vad är ditt favoritmotiv att fota?
Hästar i fin natur.

160820
Var fotar du helst?
Utomhus haha. Men kanske stränder, ängar, arkitektur som kan hjälpa till med strukturen.

När fotar du helst?
När solen går upp eller är på väg ner. Så det blir sådär varmt och härligt.

130722
Vad skulle du aldrig fota? 
Någon som inte är bekväm vid situationen eller när det inte känns lämpligt att fota.

Vilken är din favoritfotoblogg?
Kan inte utesluta Elin Kero men gillar också EmmyLinnea, Olof Grind och Elize Strydom


Vilket är ditt bästa minne från en fotografering?
När Luisa skulle fota mig och Julia och vi kastade akrylfärg på varandra. Bara det att färgen inte gick bort på förrän tre duschar senare.

Vilka tre saker kan du inte vara utan på en fotografering?
Roligt sällskap, snabbt minneskort och ljus.

Vilket är ditt bästa fototips?
Våga ta många bilder och bär med dig systemkameran om du har en. Låt inte mobilen ta över allt för mycket.

160910
Lista härifrån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar