torsdag 18 maj 2017

Jag är tillbaka

170326

Efter två kontinenter, fem länder och 4,5 månaders resande i en sextioliters ryggsäck är jag hemma i Lund igen. Har dragit på mig en förkylning som börjar ge sig men ger mig tid att gå igenom bilder istället för att träffa vänner som får skjutas fram några dagar. Tänkte börja blogga igen så smått och lägga upp mina favoritbilder men inte allt för det är för mycket. Då får ni gå in på min flickr och kika där.

Fram till att alla bilder kommer upp där tänkte jag tips om saker jag har sett/lyssnat på/läst under resandet:

Podcasts: 
- S-Town
- FATTA: det börjar med mig
- Flora och Frida
- Gradvall
- P3 Dokumentär
- Psyket
- Third Ear x Politiken
- Det svenska hatet

Filmer
- The Peanut Movie
- Fight Club
- Frida
- Lion
- Selma
- La la land
- Joy

Böcker:
- De förklädda flickorna i Kabul av Jenny Nordberg
- Bad Feminist av Roxanne Gay
- Minding Frankie av Maeve Binchy
- The Challenge for Africa av Wangari Maathai
- Ett liv för lite av Kristofer Ahlström

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar