söndag 21 maj 2017

Vecka 20

Veckosummeringarna är tillbaka! Skoj va!

IMG_1662IMG_1664IMG_1680
måndag
Vad i Ho Chi Minh City och gjorde sista-minuten shopping. Såg också en fransk kyrka från kolonism  och gick in i gamla posthuset, ritat av Gustav Eiffel. Åt sen vietnamesisk pannkaka ute på gatan till lunch.

IMG_1682IMG_1699
måndag/tisdag
Åkte från Vietnam på måndag kväll och åt en sista pho på flygplatsen. Mellanlandade sen några timmar mitt i natten i Bangkok och sen flög jag hela vägen till Köpenhamn och fem timmar bara försvann.

IMG_1701
onsdag
Packade upp det sista och skrapade av från min karta. Den börjar bli mer och mer färgglad.

IMG_1722
IMG_1724
torsdag
Gick en promenad med mamma runt Råbysjön. Lagade sen paj med sparris från trädgården på kvällen. Hade nästan glömt hur en lagar mat och brände nästan maten : ))

IMG_1748
fredag
Cyklade till Sularpsfarmen och köpte grönsaker och frukt med halva Lund, så mycket folk där. Sen gick det vidare mot bageriet i Råby men det öppnade inte förrän kl 12 så satte mig och skissade en timme i väntan. Älskar att skissa utomhus.

IMG_1765IMG_1766
IMG_1767
lördag
Tog det lugnt hela dagen och mötte upp Mikaela på kvällen och snackade/åt hamburgare i tre timmar på Stortorget. Sen kollade jag på tv-serier och tände min nya rislampa från Nepal. 

20170521 20170521
söndag
Vaknade med massa träningsverk efter gårdagens gympass, lite skönt men också jobbigt. Efter frukost satte jag mig ute och läste Floras roman Stanna, bara läst 40 sidor men så bra!! Sen har syrenerna slagit ut och luktar så gott. Runt lunch åkte vi till Malmö men det kommer sen i ett eget inlägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar