söndag 2 juli 2017

Fem dagar på festival

IMG_2941
IMG_3111
På tisdag morgon tog jag tåget till Köpenhamn och vidare till Roskilde. Mötte upp Emilie och Andreas för att gå till deras camp. Där hälsade jag på de andra och slog upp mitt tält. Solen sken och vi körde ölbowling, ölkubb och sjöng karaoke.

IMG_3116
Vid 17 på onsdagen öppnade konsertområdet och vi såg Phlake på största scenen. Åt sen pizza i solskenet.

IMG_3118IMG_3121
Köade till The Weekend som var riktigt bra. Sen blev det inga fler konserter den dagen pga så kallt.

IMG_3127IMG_3126
Torsdag och efter Future Islands och Solange blev det beer pong. Jag och Emilie var team Zambia och vann.

IMG_3129 IMG_3131
Gick sen för att se The XX och de var freaking AMAZING. Önskar att de hade spelat tre timmar till. Sen såg vi Nas i regnet, han var också riktigt bra.

IMG_3133
IMG_3134
Regnet fortsatte även på fredagen så efter Karl Williams konsert fick vi gå tillbaka i leran.

IMG_3135
Tog över ett annat camp för någon tog vårt partytält och hittade en sprejburk där. 

IMG_3138IMG_3140
Såg Lorde som var 10/10. Efter lite mat i magen såg vi Den sorte skole och somnade till Icona Pops I Love It för de spelade hundra meter bort.

IMG_3165
IMG_3166IMG_3169IMG_3170
Till sist blev det lördag och allt var blött och smutsigt. Såg först Emil Stabil, möttes sen upp med Victoria som jag bodde med i Kenya och såg Halsey och Ice Cube tillsammans. Då sprack himmeln upp det blev en riktigt fin kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar